حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز

حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز اروری است که بیشتر مواقع بر روی کارتخوان های سیار و ثابت به چشم می خورد. اولین سوالی که به ذهن پذیرنده می رسد این است که این ارور چیست و برای رفع آن چکار باید کرد و به چه دلیلی به وجود می آید؟

اولین کاری که برای حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز باید انجام دهید

اولین پیشنهاد ما این است که ابتدا چک کنید سامانه بانکی با اختلال روبرو نباشد. پون در بسیاری از مواقع بخصوص روزهای شلوغ که تعداد تراکنشها بالاست، ممکن است سامانه بانکی با اختلال مواجه شود.

شما با تماس بر روی شماره پشتیبانی که بر روی رسید کارتخوان سیار درج شده است میتوانید از اختلال سامانه بانکی مطلع شوید. در صورتیکه سامانه درست کار می کرد می توانید آموزش زیر را دنبال کنید.

برای درک بهتر این مقوله نیاز است ساختار تراکنش دستگاه های کارتخوان را مورد بررسی قرار دهیم. قبل از هر چیز باید بدانید که در سیستم بانکی دستگاه کارتخوان یک وسیله انتقال اطلاعات کارت بانکی شما به مرکز شاپرک و سرور بانک می باشد. حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز

ساختار دستگاه های کارتخوان سیار به این صورت طراحی شده که پس از انجام تراکنش، دستگاه کارتخوان اطلاعات دارنده کارت را با سرور بانک مطابقت داده و تراکنش را انجام می دهد. پس از انجام تراکنش، کارتخوان نیازمند این است که خود را برای انجام تراکنش بعدی آماده کند. در نتیجه اطلاعات تراکنش را باز مرکز تطبیق داده و تسویه بانکی انجام میشود.

حالت اتفاق می افتد که تراکنش به صورت موفق انجام شده اما دستگاه کارتخوان به خاطر دلایل متفاوت که عمده ترین آنها قطع شبکه اینترنت دستگاه کارتخوان می باشد تصویر را انجام نداده و دستگاه کارتخوان به هیچ وجه نمی تواند خود را برای تراکنش بعدی آماده کند.

عدم تسویه با مرکز باعث می شود که تراکنش به صورت ناقص انجام شده و در نتیجه مبلغی که بر روی دستگاه کارتخوان شما کشیده می شود بعد از ۷۲ ساعت به حساب شما واریز شود. حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز

حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز در سال 1401

بگذارید این مسئله را به صورت ساده ترین مطرح کنیم فکر کنید شما در حال غذا خوردن هستید و غذا خوردن به این صورت است که شما به صورت مداوم لقمه‌های در دهان خود قرار می دهید. حال فکر کنید یکی از لقمه ها در گلویتان گیر کرده. نه می توان گفت که این لقمه را خورده اید و نه می‌توان گفت که لقمه در دهان قرار گرفته.

مشکل نیاز به تسویه با مرکز برای دستگاه های کارتخوان به این صورت است که یک تراکنش انجام شده اما اطلاعات این تراکنش به صورت ناقص برای مرکز ارسال شده و شما نیازمند این هستید که این اطلاعات را هرچه سریعتر برای مرکز به روز رسانی نمایید.

سوالی که به وجود می‌آید این است که مشکل نیاز به تسویه با مرکز را چگونه برطرف کنیم؟

برای برطرف سازی مشکل نیاز به تسویه با مرکز راه حل های متفاوتی وجود دارد و بسته به نوع شرکت های psp ارور های متفاوتی نیز برای مسئله به وجود می‌آید. اما برای بیشتر شرکت های psp راه حل به صورت یکسان ارائه شده. حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز

برای انجام این کار اولین کاری که نیازمند است انجام دهید این است که اتصال دستگاه کارتخوان خود را به سیستم بانکی چک نمایید. اولین کار چک کردن آنتن دهی دستگاه در کارتخوان های سیار و چک کردن اتصال کابل اینترنت و یا کابل خط تلفن در دستگاه های ثابت می باشد.

در کارتخوان های سیار چه کند که آیا آنتن دستگاه شما برقرار است یا نه.  در صورتی که با نبود آنتن مواجه شدید سیم کارت خود را بر روی یک گوشی فعال انداخته و کاملاً چک کنید که آیا سیم کارت شما فعال هست و یا نه.

برای دستگاه های کارتخوان ثابت نیز به این صورت است که خط تلفن خود را چک کنیم. بسیار اتفاق افتاده که بعضی پذیرنده ها فراموش می کنند که قبض خط تلفن خود را پرداخت کنند همین امر باعث یکطرفه شدن خط تلفن می شود در نتیجه همین یک طرفه بودن باعث ناقصی ارتباط دستگاه با سرور بانک می باشد.

پس از چک کردن کامل اتصال دستگاه کارتخوان به سرور بانک چه آنتن دستگاه کارتخوان و چه خط تلفن، وارد قسمت فروشنده دستگاه کارتخوان خود شوید. در قسمت فروشنده آیتم تعبیه شده به نام “تسویه با مرکز” زمانی که تسویه با مرکز را انتخاب کنید دستگاه کارتخوان شما به سرور بانک دوباره متصل شده و تراکنشی که به صورت ناقص انجام شده به صورت موفقیت آمیز برای سیستم بانکی ارسال می شود.

در بعضی مواقع اتفاق افتاده که حتی با زدن تسویه با مرکز نیز همچنان این ارور برطرف نشده و همچنان بر روی دستگاه کارتخوان سیار و یا دستگاه ثابت شما به چشم می‌خورد. یکی دیگر از راه حل هایی که ما به شما پیشنهاد می دهیم این است که پس از زدن دکمه تسویه با مرکز یکبار دستگاه خود را خاموش روشن کرده و بعد از آن یک تراکنش خرید و یک بار موجودی بر روی دستگاه کارتخوان شما انجام شود. این عمل باعث می شود که دستگاه کارتخوان دوباره به سرور متصل شده و هم تراکنش قبلی را با سرور تسویه کند و هم تراکنش جدید انجام شود. حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز در سال 1401

حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز در دستگاه های پاسارگاد

برای دستگاه های کارتخوان سیار شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد دیگر نیز به شما پیشنهاد می دهیم و آن این است که بعد از چک کردن اتصال دستگاه کارتخوان، در صفحه اول دستگاه کارتخوان خود دکمه ۳ را فشار دهید و یکبار دستگاه خود را خاموش روشن کنید.

زمانی که دکمه 3 را فشار می دهید با متن تنظیمات تی ام اس بازنشانی شد مواجه می شوید. این عمل باعث می شود که کش دستگاه کارتخوان سیار شما خالی شده و در صورتی که تسویه با مرکز درست انجام نشود این عمل کمک می کند که اطلاعات ناقص از روی دستگاه پاک شده و دستگاه به درستی شروع به کار کند

درکل در نظر بگیرید دستگاه کارتخوان سیار شما ممکن است بسته به نوع آنتن دهی دستگاه کارتخوان این اتفاق برایش به وجود آید چه بهتر که راه حل های ویژه آن را در نظر بگیرید. حل مشکل نیاز به تسویه با مرکز

Visits: 8026