تاثیر قطعی اینترنت بر دستگاه های کارتخوان سیار

تاثیر قطعی اینترنت بر کارتخوان سیار ، در آبان ماه امسال شاهد قطعی اینترنت بین المللی در کشور بودیم. تاثیر مخرب این قطعی بر روی کسب و کارهای آنلاین و زندگی روزمره مردم بر کسی پوشیده نیست. امروزه زندگی ما چنان با تکنولوژی و اینترنت آمیخته که این یک هفته قطعی اینترنت گویی سالها برای ما گدشت.

این قطعی فقط اینترنت بین الملل را شامل می شد و سایتهایی که سرور آنها در داخل کشور بود را شامل نمی شد و شما با مراجعه به این سایتها می توانستید وارد شوید و گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. عمده ترین این سایت و سامانه ها مربوط به سیتم بانکی کشور هستند چون تمامی دیتای آنها در سرورهای داخل کشور است و کارکرد آنها با اینترنت بین المللی تداخلی ندارد. تاثیر قطعی اینترنت بر کارتخوان سیار

دستگاه های کارتخوان سیار که با اینترنت موبایل به شبکه بانکی کشور متصلند و قائدتاً نباید تداخلی در روند این گونه دستگاه های کارتخوان بوجود آید. اما روز اول بیشتر دستگاه های کارتخوان سیاری با مشکل اتصال به سرور مواجه بودند و تا اواخر روز این روند ادامه داشت که مشکل توسط سیتم بانکی حل شد.

شرکتهای سوییچ کننده دستگاه های کارتخوان نیز بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دادند و تایید مدارک پذیرندگان بر طبق روال خود پیش می رفت. اما مهمترین مشکل راه های ارتباطی پذیرندگان با کارگذاران سیستم بانکی بود که قبلاً توسط شبکه های اجتماعی و پیامرسانهای واتساپ و تلگرام و نظیر اینها شکل می گرفت.

با قطعی اینترنت بین المللی اختلال در این روند بوجود آمد و مدارک مورد نیاز برای سوییچ دستگاه های کارتخوان با مشکل مواجه شد بطوریکه پذیرنده نمی دانست که روند تخصیص دستگاه کارتخوان سیار وی در چه مرحله و چه زمان انجام می شود. حتی پیامرسانهای داخلی نیز نتوانستد این خلاً را پر کنند و بیشترشان همان روز های اول با مشکل سرور مواجه شدند و سعی کردند با آپدیتهای متعدد مشکل را مرتفع کنند اما این قصه سر دراز دارد.

بودند پذیرندگانی که فکر می کردند اقدام کردن در چند شرکت مختلف کار رو سریعتر پیش می برد اما همانطور که همه می دانیم این روند باعث رشد کردن شرکت های کلاهبردار بود. تاثیر قطعی اینترنت بر کارتخوان سیار

تاثیر قطعی اینترنت بر کارتخوان سیار

این شرایط در کلیه کسب کارهای دیگر نیز بود و با اینکه سامانه هایی که سرورشان به صورت مستقیم در داخل کشور قرار داشت هر چقدر نیز خود را ایزواه کنند باز خواه ناخواه به اینترنت بین الملل نیاز دارند.

Visits: 714