ثبت کارتخوان سیار در سامانه مالیات برای وکلا و پزشکان

ثبت کارتخوان در سامانه مالیات برای وکلا و پزشکان، از مهر ۹۷ ملزم به ثبت‌نام در سامانه صندوق فروش شدند، سازمان امور مالیاتی تا پایان بهمن ۹۸ برای آن‌ها فرصت تعیین کرده بود تا به این سامانه متصل شوند و دستگاه کارتخوان نیز نصب کنند.

اما باتوجه به اینکه اغلب وکلا به این الزام تمکین نکردند، سازمان امور مالیاتی جریمه برای آن‌ها در نظر گرفت و این الزام برای استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور صورتحساب فروش را به ابتدای امسال موکول کرد.

سازمان امور مالیاتی از شهریور ۱۳۹۸ بود که حدود ۱۵ گروه از فعالان اقتصادی که شامل ۵۰ شغل می‌شدند را دسته‌بندی کرد تا برای شفاف شدن درآمدشان، جلوگیری از فرار مالیاتی و کمک به فرآیند حسابرسی مالیاتی مکلف به نصب کارتخوان باشند. ثبت کارتخوان در سامانه مالیات

اولین گروه از آن‌ها، پزشکان بودند. سپس نوبت به وکلا برای ثبت‌نام دستگاه‌های کارتخوان رسید که از اول مهر ۱۳۹۸ ثبت‌نام آن‌ها شروع شد و تا آخر دی ماه نیز ادامه داشت.

اما بخاطر شیوع بیماری کرونا این زمان تا اخر شهریور ۱۳۹۹ تمدید شده و وکلا باید یک کارتخوان سیار را به سامانه امور مالیاتی معرفی کنند.

برای ثبت کارتخوان در سامانه مالیات حال باید چه کرد؟

در صورتی که یک وکیل یا یک پزشک هستید برای دریافت کارتون سیار دو راه دارید. یا از بانک بصورت امانی بگیرید و یا دستگاه کارتخوان خود را خریداری کنید.

با مراجعه به فروشگاه پایا پوز می توانید دستگاه کارتخوان مورد نظر خود را انتخاب کرده و با تماس با همکاران فروش ما جهت ثبت اطلاعات خود در سامانه شاپرک اقدام کنید. بعد از دریافت کارتخوان مورد نظر با مراجعه به لینک پایین نسبت به ثبت دستگاه کارتخوان سیار در سامانه مالیات اقدام کنید.

در صورتی که با هر گونه سوال و مشکلی برخورد کردید می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

تعریف دستگاه کارتخوان در سامانه مالیات

Visits: 555