استعلام ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان سیار

استعلام ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان سیار ، از دیرباز این زمزمه در بین مردم وجود داشت که چه موقع دستگاه های کارتخوان به شبکه مالیاتی کشور متصل می‌شوند و این اتفاق در تاریخ 1399/10/20 تمامی دستگاه های کارتخوان و درگاه های پرداخت اینترنتی به شبکه مالیاتی متصل شدند و این امری اجتناب ناپذیر بود.

سیستم در اوایل قرار بود به صورت یکپارچه باشد یعنی با تایید مدارک توسط شاپرک دستگاه شما به شبکه مالیاتی کشور نیز متصل می شد اما این روند به صورت جداگانه در سیستم اعمال شد به این صورت که شما ثبت نام کد مالیاتی خود را باید در سایت اداره مالیات انجام دهید.

بعد از انجام ثبت نام، کد مالیاتی خود را را از سامانه دریافت می کنید و این کد مالیاتی جهت تایید شاپرک الزامی است. شرکتهای کارگزار همراه با ارسال مدارک مشخص شده این کد را نیز به شاپرک جهت ثبت در سامانه و تایید مدارک پذیرنده شاپرک ارسال میکنند. استعلام ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان سیار

اما در این بین هستند فروشندگان دستگاههای کارتخوان سیاری که به دروغ  به پذیرندگان این نوید را می‌دهند که ما می‌توانیم دستگاه‌کارتخوان شما را بدون ثبت در اداره مالیاتی برای شما تهیه کنیم.

استعلام ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان سیار

باید بگوییم که این امکان ندارد و برای تایید شاپرک شما حتماً باید کد مالیاتی خود را در سامانه اداره مالیات دریافت کرده و اطلاعات شما در سامانه اداره مالیات ثبت شده باشد. حال بعضی از این دوستان بدون اطلاع پذیرنده ثبت اطلاعات پذیرنده را در سایت مالیات انجام داده و کد مالیاتی را دریافت می‌کنند و در سامانه ثبت می‌کنند.

این روند این گونه انجام می شود که پذیرنده هیچگونه اطلاعی در مورد تایید مدارک خود در اداره مالیاتی ندارد. و هیچ گونه پیامکی دال بر اینکه ثبت نام شما در اداره مالیاتی انجام شده دریافت نمی‌کند و این امر به این صورت است که به جای شماره پذیرنده فروشنده شماره خود را وارد کرده و همه پیامک ها برای فروشنده ارسال می شود بدون این که پذیرنده در جریان این روند قرار بگیرد. استعلام ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان سیار

بعد از گذشت این روند پذیرنده می بیند که تاییدیه شاپرک برای وی انجام شده و دستگاه خود را دریافت می کند اما نمی داند که ثبت نام مالیاتی نیز برای شخص انجام شده این یک عمل خلاف قانون و یک عمل مجرمانه در بین فروشندگان دستگاههای کارتخوان است.

چگونه بفهمیم ثبت نام کد مالیاتی ما انجام شده است؟

با وارد شدن به لینک زیر می توانید با ثبت کد ملی خود در سامانه اداره مالیات تمامی ثبت نام های شما چه به صورت کامل و چه به صورت ناقص که در سامانه ثبت شده است را مشاهده کنید و همه کدهای مالیاتی خود را در این سامانه مشاهده کنید.

استعلام ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان سیار

Visits: 36026