نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان ، بر اساس بخشنامه ای که شاپرک به همه شرکت های psp داده همه دستگاه های کارتخوان سیار مشمول مالیات بر درآمد می باشند. این مشمولیت قرار بود در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹ در همه شرکت های psp اجرایی شود. اما با توجه به نبود زیرساخت مناسب برای اجرای این طرح در تاریخ مذکور طرح اجرای مالیات به تعویق افتاده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ اجرایی و لازم الاجرا شد.

در طرح جدید مالیات دستگاه های کارتخوان چگونه است؟

با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، خیلی از پذیرندگان سعی می کنند با تغییر مدارک به نام کس دیگری دستگاه کارتخوان خود را خریداری کنند اما با اجرای این طرح دیگر امکان خرید دستگاه به نام شخصی غیر از دارنده واحد صنفی نیست. نمونه نامه شرکت فن اوا کارت برای کارگزاران

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

در این طرح ساختار به اینگونه تعریف شده که کلیه پذیرندگانی که دستگاه کارت خوان، چه سیار و چه ثابت و چه امانت گرفته باشند از شعب بانکی و چه به‌صورت تملیکی از شرکتهای خصوصی خریداری کرده باشند در هر صورت باید اطلاعات خود را به سامانه اداره مالیاتی معرفی و ثبت کنند

حال این سوال پیش می آید که آیا همه مشاغل باید این کار را انجام دهند یا خیر

در جواب این سوال باید بگوییم با توجه به تعریفی که بانک مرکزی از دستگاه های کارت خوان دارند این گونه دستگاه ها یک پایانه فروشگاهی هستند و در اختیار کسانی قرار می گیرند که صاحب شغل بوده و کسب درآمد دارند

در نتیجه با توجه به این تعریف چه شما یک شرکت بازرگانی بزرگ داشته باشید و چه یک وسیله نقلیه کوچک که با آن منبع درآمد برای خانواده خود داشته باشید از دید بانک مرکزی و سامانه مالیاتی شما مشمول پرداخت مالیات هستید. نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان چگونه است؟

یکی از ابهاماتی که در ذهن بیشتر پذیرندگان است این است که آیا مبلغی که با کارت خوان سیار و ثابت تراکنش کشیده می شود مالیات از روی آن کسر میشود یا خیر؟

برای جواب این سوال باید بگوییم که نحوه پرداخت مالیات شما بر اساس زیرگروهی است که در آن قرار دارید و نوع دریافت مالیات به این گونه نیست که از حساب پذیرنده کسب شود. نحوه محاسبه مالیات چه ستگاه کارتخوان داشته باشید چه شما دستگاه کارتخوان نداشته باشید به این صورت است که بر اساس اظهار نامه‌ای که پر می‌کنید و در سامانه اداره مالیات به ثبت می‌رسانید مالیات شما به صورت سالیانه محاسبه شده و به شما از طریق سامانه ابلاغ می شود. نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

پس این دیدگاه که اگر اطلاعات من در سامانه اداره مالیاتی ثبت شود اداره مالیات از هر تراکنش که من انجام می‌دهم مالیات دریافت می کند کاملاً اشتباه است و بسته به نوع تراکنش که شما دارید و نوع درآمدی که شما دارید اداره مالیات در آخر سال محاسبه می کند که شما به چه مبلغ و چه میزان مشمول پرداخت مالیات می شوید.

بر اساس تعریفی که اداره مالیات از صنوف کشور دارند این صنوف به سه دسته تولیدی، خدماتی و بازرگانی تقسیم می شوند که این سه دسته سر شاخه های کسب و کار در کشور را شامل می‌شوند و بر اساس نوع شغلی که شما در اختیار دارید زیر مجموعه یکی از این دسته بندی ها می شوید.

اگر شغل شما فروش لوازم آشپزخانه لوازم خانه و یا هر وسیله ای که بتوان آن را به فروش رساند از دید اداره مالیات شما زیرمجموعه گروه بازرگانی هستید. نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان. گروه تولیدی تعریف خود را دارد و شغل و کسب و کاری که باعث تولید شود زیر مجموعه این کسب و کار و این گروه قرار می گیرد.

اما بیشترین کسب و کاری که در کشور مشغول به فعالیت هستند زیرمجموعه گروه خدماتی قرار می‌گیرند. مانند رانندگان، تعمیرکاران و هر شغلی که خدماتی به مشتری ارائه میدهد. بر اساس قانون مالیات کلیه شغل های کشور باید به سازمان امور مالیاتی مالیات پرداخت کنند و درصد این مبلغ بسته به نوع گروهی که در آن قرار دارید از ۰ تا ۲۵ درصد متغیر است. در انتها اگر بخواهیم به یک جمع بندی برسیم نتیجه آن چیزی نیست جز پرداخت مالیات برای هر پذیرنده ای که دستگاه کارتخوان دارد.

آموزش ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی ؛ نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

برای ثبت نام اضهار نامه مالیاتی مراحل زیر را انجام دهید

مراحل ثبت کد مالیاتی :

  1. این لینک رو میرین : پیش ثبت نام و ثبت نام اظهارنامه مالیاتی
  2. دکمه ی پیش نام جدید زده می شود.
  3. در صفحه ی باز شده ، در قسمت چپ صفحه اطلاعات خواسته شده ( کد پستی ، شماره همراه ، کد امنیتی که که در صفحه نشان داده شده ) را پر کرده و دکمه ی پیش ثبت نام جدید زده می شود.
  4. در صفحه ی بعد ، پیام به موبایل ارسال می شود که باید در پنل وارد شود.
  5. تاریخ تولد وارد شده و دکمه ی ادامه زده می شود.
  6. در صفحه ی بعدی نواقصی که رنگ قرمز نوشته شده پر می شود ( نسبت به هر پذیرنده متغیر می باشد )
  7. ثبت نهایی انجام می شود و کد پیش ثبت نام برای شما همراه با نام کاربری و رمز عبور صادر می شود.
  8. بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور وارد لینک ثبت نام می شوید (در صورتی که برای شما ارسال نشده فراموش کردن نام کاربری و رمز عبور را بزنید)
  9. در سمت چپ نمایش و ویرایش اطلاعات را بزنید و همه موارد قرمز را پر کنید
  10. بعد از تکمیل اطلاعات فوق در ستون سمت راست ابلاغ الکترونیک را بزنید مراحل تایید نهایی را طی کنید تا تایید نهایی انجام شود و برای پذیرنده پیامک حاوی تکمیل اطلاعات ارسال شود.

Visits: 68911