مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار

مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار ، با توجه به گرم شدن هوا در فصل بهار و تابستان و شروع قطعی های مکرر برق این امکان برای اکثر پذیرندگان که دستگاه های کارتخوان ثابت استفاده می کنند وجود ندارد در نتیجه خیلی از دوستان به دنبال یک دستگاه کارت خوان سیار می گردند.

با توجه به سابقه ای که در فروش دستگاه های کارت خوان داریم این اطمینان را به پذیرندگان می توانیم بدهیم که اکثر دستگاه های کارت خوان بیسیم هر جایی که موبایل آنتن دهد می توانند کار کنند. البته بسته به نوع آنتن دهی اپراتور خاصی در محل، مانند بعضی مناطق که فقط با ایرانسل کار میکنند و یا بعضی مناطق مانند دفتر خود ما که فقط رایتل آنتن دهی بهتری نسبت به دیگر اپراتورها دارد.

اما در این چند روز اخیر اتفاق افتاده که اکثر پذیرندگان بابت نبود آنتن و قطعی دستگاه کارت خوان گله مند و شاکی هستند به خصوص دستگاه ها کارتخوان سیاری که در مناطق شلوغ و پرجمعیت مورد استفاده قرار می گیرند.

راه حل های مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار

مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار

شارژ باتری، مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان

اولین کاری که در چنین شرایطی باید برای دستگاه کارتخوان انجام داد چک کردن میزان شارژ باتری دستگاه کارتخوان سیار است، به طوری که باتری دستگاه های کارتخوان سیار در صورتی که زیر ۲۰ درصد برسد برای اینکه در زمان انجام تراکنش دستگاه به هر دلیلی خاموش نشود آنتن دستگاه قطع شده تا پذیرنده نتواند تراکنش انجام دهند و این روند تا زمان زدن دستگاه به شارژ و شارژ شدن باتری ادامه دارد.

مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار

سیمکارت، مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان

مورد بعد چک کردن خود سیم کارت است. می‌توانید با خارج کردن سیم کارت از دستگاه کارتخوان سیار و نصب آن بر روی تلفن همراه چک کنید که آیا سیم کارت شما فعال است و اینترنت دارد یا خیر و شارژ سیم کارت را نیز باید چک کنید تا مطمئن شوید که سیم کارت حداقل ۲ هزار تومان شارژ پولی داشته باشد.

مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان سیار

سوکت سیمکارت دستگاه کارتخوان سیار

چک کردن محل قرارگیری سیم کارت از لحاظ فیزیکی راه دیگری است که می توانید مطمئن شوید دستگاه کارتخوان سیار شما ایراد خاصی دارد یا خیر. همه دستگاه های کارت خوان سیار شیار محل قرارگیری سیم کارت آنها به گونه ای است که پایه های اتصال دهنده دستگاه سیمکارت قابل رویت است و چه بسا ممکن است و بعضی از این پایه ها خم شده باشد و یا شکسته باشد چک کردن این پایه ها و مطمئن شدن از اتصال این پایه ها به سیمکارت یکی دیگر از راههای است که به راحتی می توانید چک کنید که آیا دستگاه شما ایراد فیزیکی دارد یا خیر.

قطعی برق

قعطی برق شهری، مشکل آنتن دهی دستگاه کارتخوان

اما یکی از اتفاقات خاصی که در این چند وقت اخیر در بین دستگاه های کارتخوان به وجود آمده و دلیل آن نیز شاید زیاد به چشم نیاید قطعی برق است. به این صورت که ممکن است دستگاه کارت خوان سیار شما برای اتصال به یک دکل مخابراتی متصل باشد و زمان قطعی برق این دکل خاموش شود در نتیجه می‌بینید که آنتن دستگاه شما نیز قطع می‌شود و حتی روی گوشی موبایل خود نیز می بینید که وضعیت اینترنت به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

تنها راه حل مشکل این است که یا صبر کنید که اتصال برق در منطقه فوق برقرار شود و شما به دکل مخابراتی و اتصال شبکه اینترنت متصل شوید و یا اینکه محل خود را تغییر دهید تا دستگاه به یک دکل مخابراتی دیگر وصل شود.

موارد فوق از شایع ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای دستگاه‌های کارتخوان سیار که آنتن آنها دچار مشکل شده باشد به وجود آیند و راههای برطرف کردن آن نیز به صورت ساده و راحت ذکر شده.

در صورتی که راه حلی غیر از موارد فوق به ذهنتان رسید می توانید با ما در تماس باشید و یا زیر همین پست به صورت کامل ذکر کنید تا دیگر دوستان نیز بتوانند از این راه حل ها استفاده کنند.

Visits: 14961