پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 ، چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟

پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 ، چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ این مشکل که جدیداً بر روی کارتخوان های سیار و ثابت نمایان می شود ازجمله ارورهایست که توسط سیستم بانکی بصورت موقت بر روی کارتخوان نمایان می شود.

خطای پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 عمدتاً بخاطر نداشتن و یا ناقص بودن پرونده مالیاتی شخص دارنده دستگاه کارتخوان بانکی می باشد. حال آنکه هیچ فرقی نمی کند شما کی و از کجا دستگاه کارتخوان سیار و ثابت خود را تهیه کرده اید.

طبق آخرین برآردهایی که تیم ما انجام داده در اواسط تیر 1401 3 میلیون دستگاه کارتخوان دیگر که پرونده مالیاتی آنها ناقص است و یا هیچ گونه پرونده مالیاتی ندارند از شبکه خارج شده اند. بر اساس آخرین اطلاعات، تمامی دستگاه های کارتخوان سیار و ثابت چه از بانک بصورت امانی دریافت شده باشند و یا چه توسط شرکت های خصوصی خریداری شده باشند باید به سامانه مالیاتی کشور متصل شوند.

چرا خطای پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 بوجود آمده؟

از دیرباز سخن این بود که دستگاه های کارتخوان ثابت و سیار به شبکه مالیاتی کشور متصل شده و تراکنش های دستگاه های کارتخوان توسط سازمان امور مالیاتی رصد شود. این امر در تاریخ 1399/10/20 به وقوع پیوست و هر کارتخوان جدیدی که در شبکه قرار می گرفت باید ثبت نام کد مالیاتی را انجام داده و اطلاعات خود را برای دریافت کد مالیاتی در سامانه امور مالیاتی ثبت می کرد.

در ابتدای اجرای این طرح ثبت نام اولیه فقط در حد پیش ثبت نام و دریافت کد مالیاتی مورد نیاز بود اما اکنون باید ثبت نام تکمیل و بصورت کامل انجام شود. و دستگاه کارتخوان به سامانه ثبت مالیاتی کشور الصاق شود.

دستگاه های کارتخوانی که قبل از تاریخ فوق چه از سیستم بانکی امانی دریافت شده و یا از شرکت های خصوصی خریداری شده بودند کم کم و بصورت در حال قطع شدن می باشند و عمدتاً با خطای پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 مواجه می شوند.

بسیار دیده اید که بعضی دوستان ادعا می کنند که پرونده مالیاتی تکمیل نکرده و دستگاه کارتخوان آنها هنور کار میکند. باید به عرض این دسته از پذیرندگان محترم برسانیم که قطع کردن دستگاه های کارتخوان پروسه ای زملنبر است و همه کارتخوان های سیار و ثابت همه با هم و بصورت یکجا قطه نمی شوند.

این مسئله خود دلایل متفاوتی از جمله سنگینی بار سرور و یا مصادف شدن اجرای این طرح با زمان ارسال اضهارنامه مالیاتی کشور می باشد تا به سرور سایت اداره مالیات فشاری وارد نشده و ارسال اضهارنامه های مالیاتی با خللی مواجه نشوند.

لازم به ذکر است زمانی که دستگاه کارتخوان شما با خطای پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 مواجه می شود دستگاه بصورت کامل قطه نشده و و میتوان دوباره آنرا راه اندازی کردو نیاز به فعالسازی مجدد ندارد.

چگونه خطای پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 را برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن خطای پذیرنده کارت نامعتبر است خطای 03 باید ثبت نام مالیاتی بصورت کامل انجام شده و دستگاه کارتخوان شما به سامانه مالیاتی الصاق شود. برای انجام این کار در صورتیکه خودتان تخصص کافی را دارید می توانید وارد سایت اداره امور مالیاتی کشور شده و ثبت نام خود را انجام دهید.

راه حل دوم مراجعه حضوری به یک کافی نت و یا دفتر پیشخوان خدمات دولت است تا آنها ثبت نام شما را تکمیل و پرونده مالیاتی شما را کامل نمایند. که این امر مستلزم این است تا زمانی را جهت مراجعه به کافی نت متخصص صرف کنید.

راه حل سوم این است که ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود را به پشتیبان خود و با تماس با شرکتیست که دستگاه را از آنجا خریداری کرده اید

در صورتیکه دستگاه کارتخوان خود را از مجموعه پایا خریداری کرده اید، با تماس گرفتن با کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن و بدون مراجعه حضوری ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود را انجام داده و در همان روز دستگاه شما دوباره وصل خواهد شد.

Visits: 25113