تفاوت سوکت SIM و SAM در کارتخوان سیار

تفاوت سوکت SIM و SAM ، سیم کارت SIM به عنوان یک مخصوص سیمکارت های ارتباطی تلفن همراه شناخته می شود، این یک برد مدار کوچک در اکثر تلفن های مدرن برای برقراری ارتباط با شرکت مخابراتی شما است. از نظر عملی، این یک واسطه بین دو قطعه سخت افزاری است: تراشه باند پایه تلفن و برج های سلولی شرکت مخابراتی شما که به این دو اجازه می دهد تا با هم ارتباط برقرار کنند.

سیم کارت در گوشی های هوشمند در سراسر جهان استفاده می شود. این یک کارت هوشمند است که داده ها را برای مشترکین تلفن های همراه GSM ذخیره می کند. GSM مخفف Global System for Mobile ارتباطات است و یک شبکه موبایل دیجیتالی است که معمولا در اروپا، آسیا، آفریقا و بیشتر نقاط جهان استفاده می شود. تفاوت سوکت SIM و SAM در کارتخوان سیار

در کل و بطور خلاصه سوکت sim مخصوص تبادل ارتباط داده و رادیویی در تلفنهای همراه و دستگاه های سیار همچون کارتخوان سیار می باشد که توسط آن شما میتوانید دیتا و مکالمات رادیویی را منتقل کنید.

سوکت SIM در کارتخوان سیار، تفاوت سوکت SIM و SAM در کارتخوان سیار

کارت SAM ماژول دسترسی ایمن یا ماژول برنامه ایمن مبتنی بر مدارهای مجتمع کارت هوشمند است و برای افزایش امنیت و عملکرد رمزنگاری در دستگاه‌ها، معمولاً در دستگاه‌هایی که نیاز به انجام تراکنش‌های ایمن دارند، مانند پایانه‌های پرداخت، استفاده می‌شود.

سوکت sam باعث می شود شما تراکنشات مالی را با ایمنی بالاتری و رمزگذاری شده تر نسبت به ماژلهای معمولی همچون sim انجام دهید

تفاوت سوکت SIM و SAM می توان از آن برای محاسبات رمزنگاری و احراز هویت امن در برابر کارت های هوشمند یا کارت های EMV بدون تماس استفاده کرد. از نظر فیزیکی، یک کارت SAM می تواند یک سیم کارت باشد و به یک شیار SAM در یک خواننده متصل شود، یا یک مدار مجتمع ثابت در محفظه ای که مستقیماً روی یک برد مدار چاپی لحیم شده است.

بر اساس کارت SAM ، PSAM کارتی است که یک تابع محاسبه دارد و یک محاسبات رمزنگاری به PSAM اضافه می شود. به عنوان مثال: OCOM تجاری POS-T1 دارای اسلات کارت PSAM است، در حالی که T1N یک ترمینال دستی نوع پرداخت ساده است، به یک اسلات کارت SAM ماژول دسترسی امنیتی مجهز شده است.

تفاوت سوکت SIM و SAM در کارتخوان سیار

در محدوده پایانه های OCOM POS، چندین دستگاه دستی با اسلات SAM و SIM برای استفاده کاربران وجود دارد. یک POS همه کاره حرفه ای به گواهی امنیت پرداخت نیاز دارد و باید حداقل یک اسلات کارت SAM/PSAM داشته باشد.

پایانه های دستی با گواهی پرداخت را می توان به طور گسترده در POS ، پایانه های نقطه فروش، پایانه های اتصال مستقیم و سایر دستگاه ها استفاده کرد. آنها عملکردهای کنترل و مدیریت امنیتی دارند، مکانیسم صدور کارت چند مرحله ای را پشتیبانی می کنند و برای محیط های کاربردی چندگانه مناسب هستند. تفاوت سوکت SIM و SAM

سیم کارت در تلفن های همراه GSM احتمالاً باید واجد شرایط رایانه ای باشد که بیش از هر دستگاه دیگری تولید شده است. سالانه تعداد سیم‌کارت‌های بسیار بیشتری نسبت به تلفن‌ها تولید می‌شود و با اختراع تلفن پیش‌پرداخت ، این سرعت بیشتر شد. اما سیم کارت در واقع یک ریپ آف است. از چیزی به نام SAM کپی شده است. در واقع ، تفاوت چندانی با SAM ندارد. تفاوت سوکت SIM و SAM

هر کسی که به فناوری بانکداری علاقه مند باشد، مطمئناً می داند که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم. SAM دستگاه مقاوم در برابر دستکاری است که در هر دستگاه خودپرداز یا POS یافت می شودترمینال و دقیقا شبیه سیم کارت است. این کارت‌ها در قلب امنیت بانک قرار دارند به این معنا که یک پین بانکی تنها در صورت وجود SAM می‌تواند به درستی رمزگذاری شود.

سیستم های بانکی انتظار دارند که پین ​​های بانکی به درستی با کلیدهای ذخیره شده در SAM به گونه ای ایمن شوند که قابل تغییر یا دستکاری نباشند . این یک مکانیسم کاملاً درک شده است که به طور گسترده در سیستم های بانکی به کار گرفته شده است. نه تنها نحوه استفاده از کلیدهای SAM مهم است، بلکه در وهله اول نحوه نصب کلیدها بر روی SAM نیز مهم است.

تفاوت سوکت SIM و SAM در کارتخوان سیار

کنترل و دسترسی به کلیدهای اصلی (که برای استخراج کلیدها در SAM استفاده می شود ) برای اطمینان از امنیت کل سیستم بسیار مهم است. میلیون ها و میلیون ها دستگاه ATM و POSتراکنش ها برای چندین دهه از این طریق ایمن شده اند و (طبق اطلاعات من) هرگز به خطر نیفتاده اند. (همه حملات کلاهبرداری ATM (و POS ) معمولاً بر روی رهگیری پین قبل از رمزگذاری SAM متمرکز می شوند.

با اختراع بانکداری اینترنتی (و چون SAMها در رایانه های شخصی یافت نمی شوند )، این رشته تا حدودی فراموش شد (یا شاید هم اعمال نشده است). به همین دلیل است که امنیت مستقر در بانکداری اینترنتی در سراسر جهان از همان سطح امنیتی موجود در دستگاه های خودپرداز نیست و مانند رمزگذاری PIN ala SAM استاندارد و قابل حسابرسی نیست. تفاوت سوکت SIM و SAM

به همین دلیل است که یک راز است به نظر من چرا بسیاری از طرفداران بانکداری تلفن همراه تلاش می کنند تا راه حل های بانکداری اینترنتی را بر روی تلفن همراه منتشر کنند. سیم کارت در تلفن همراه، شبیه یک کارت SAM است، مانند یک کارت SAM عمل می کند، تقریبا تمام ویژگی های یک کارت SAM را به اشتراک می گذارد. کاملاً منطقی به نظر می رسد که باید مکانیسم های اثبات شده و پذیرفته شده ای را که بانک ها با آن راحت هستند در مورد کارت های SAM به کار برد و آنها را روی سیم کارت ها اعمال کرد.

Visits: 519