فروش دستگاه های خودپرداز ، ATM بخریم یا نخریم؟

خودپرداز ، ATM بخریم یا نخریم ؟ چند وقتیست خرید و فروش دستگاه های خودپرداز همانند دستگاه کارتخوان سیار در بین مردم طرفدار پیدا کرده و خرید و استفاده از آن را بواسطه کارمزدی که بانک صادر کننده (کارمزد بانک ها بین ۲۰ تا ۶۰ درصد است) به صاحب خودپرداز پرداخت می کند طرفداران مخصوص خود را پیدا کرده.

و هر کسی با بودجه ۵۰ تا ۷۰ میلیون برای شروع کار می تواند یه دستگاه خودپرداز را در مکان شخصی خود داشته باشد که این مکان می تواند قسمتی از مغازه یا بئتیک و یا گوشه از پاساژ و مرکز خرید باشد.

روند بدین گونه است که خریدار بسته به بودجه خود یک دستگاه خودپرداز از شرکت وارد کننده خریداری کرده و با سوییچ آن بر روی حساب خودپردازی که در خود بانک مربوطه باز کرده دستگاه خود را فعال می کند.این فعال سازی بسته به شرکت فروشنده تغییرات جزیی دارد اما کلت در همه آنها یکیست این روند بین ۲۰ تا ۳۰ روز کازی زمانبر است.

دستگاه های خودپرداز

مراحل فعال سازی خودپرداز بدین گونست که دستگاه باید در محل توسط شرکت فروشنده نصب شود که این نصب شامل کندن چاه ارت و نصب دوربین مدار بسته و نصب دستگاه UPS برای دستگاه است.بعد از نصب یک کارشناس از بانک مربوطه جهت بازرسی دستگاه به محل اعزام می شود و بعد از تایید کارشناس سوییچ فعال شده و دستگاه آماده پول گذاری و ارائه خدمات می باشد.

این روند پول گذاری هر روز باید انجام شود تا برای صاحب خودپرداز کارمزد در بر داشته باشد و بسته به نوع خدماتی که کاربران با خودپرداز انجام می دهند کارمزد های متفاوتی به حساب خودپرداز صاحب خودپرداز ریخته می شود.این کارمزدها در ما بسته به جای دستگاه و میزان استفاده از آن درآمدی بین ۳ تا ۷ میلیون را در بر دارد.

خب تا اینجا همه چیز خوب است و شما با خرید یک خود پرداز و استفاده هر روزه از آن درآمدی بین ۳ تا ۷ میلیون تومان در ماه درآمد دارید و بدون اینکه کاری کنید این درآمد هر ماه به حساب شما واریز می شود.اما مطمیناً به همین سادگیها هم نیست و هر کاری مشکلات مربوط به خود را دارد.حال بیایید نگاهی جامع تر به خرید این دستگاه ها بیندازیم. با ما همراه باشید

فروش دستگاه های خودپرداز

مواردی که در هنگام خرید و فروش دستگاه های خودپرداز باید به آنها دقت کرد

دستگاه خودپرداز نیز همانند به صورت استوک ارائه می شود و برخلاف دستگاه کارتخوان این دستگاه ها بخاطر استفاده از قطعات مکانیکی اصطحلاک زیادی دارند و با اینکه بیشتر شرکتها دستگاه های خود را گارانتی می کنند که این خود هزینه ای جدا دارد،

با این حال مواردی هست که شامل گارانتی نمی شود و آنجاست که هزینه ها سرباز می زند. طبق تحقیق ما یک صاحب خودپرداز حداقل بین ۱ تا ۱٫۵ میلیون در ماه برای هزینه اصطحلاک دستگاه خود باید کنار بگذارد. فروش دستگاه های خودپرداز

مسئله دیگری که در خرید خودپرداز بانکی باید مدنظر داشت کاربرانیست که از دستگاه استفاده می کنند.برای همه ما یک بار هم که شده اتفاق افتاده که دستگاه خودپرداز به هر دلیلی کارت اعتباریمان را ضبط کرده و ما باید با مراجعه به همان شعبه کارت خود را پس می گرفتیم. فروش دستگاه های خودپرداز

حالا شما در نظر بگیرید از یکی از این خودپردازهای استفاده می کنید و کارت شما ضبط شود، انگاه شما باید یک متصدی برای خودپرداز پیدا کنید تا کارت شما را از دستگاه خارج کرده و به شما پس دهد.خب این متصدی هزینه دارد و در صورتی که خود شما بالای سر دستگاه خود نباشید باید یک متصدی استخدام کنید.

خودپرداز ، ATM بخریم یا نخریم

خیلی از صاحبان خودپرداز مسئله مکان خودپرداز را جدی نمی گیریند و فکر می کنند یک خودپرداز در مغازه خود داشته باشند همه چیز حل است. اما باید بگوییم خیر چون هر مکانی شرایط نسب خودپرداز را ندارد و کارشناس بانک مربوطه ممکن است مکان شما را مورد تایید قرار ندهد.

جابجایی و پیدا کردن محل جدید نیز خود توعم با هزینه است.و در صورتی که محل مورد تایید را نداشته باشید باید یک محل مناسب برای آن اجاره کنید و هزینه اجاره نیز بر هزینه های شما اضافه می شود. فروش دستگاه های خودپرداز

امنیت خودپرداز نیز امری اجتناب ناپذیر است و باید به این مسئله فکر کنید امکان دستبرد زدن به شما هنگام پول گذاری وجود دارد. در هر حال هر کاری بسته به نوع و شرایط خود معایب و محاسن مخصوص به خود را دارد. لذا بهتر است قبل از شروع هر کاری تحقیقات لازم را به عمل آورید تا دچار مشکلات غیرمترقبه نشوید.

Views: 439