خطاهای رایج کارتخوان های سیار و آموزش رفع آنها

خطاهای رایج کارتخوان های سیار ، کارتخوان های سیار نیز همانند دیگر وسایل الکترونیکی دیگری بسته به عوامل خاصی خراب یا فرسوده می شوند که عمده ترین ضربه و آبخوردگی و گرد و غبار است

هنگام استفاده از کارتخوان های سیار ممکن است با خطاهایی مواجه شوید.این خطاها در اکثر موارد نرم افزاری بوده و با ترفند هایی می توان این گونه خطاها را برطرف کرد.با ما همراه باشید.

برند وریفون (وریفون ۶۷۰ و وریفون ۶۷۵ و ریفون ۶۸۰) در نرم افزار شرکت فناوا کارت

رفع ارور خطای نا مشخص فایل

اصلی ترین عامل بروز این خطا ضربه است که به تمپر شدن دستگاه کارتخوان می انجامد.tamper به معنی دستکاریست و این خطا زمانی بروز می کند که دستگاه دستکاری شده باشد. در بیشتر مواقع همگام ضربه خوردگی نیز این خطا روی می دهد و تنها راه حل برای رفع این خطا ارسال به تعمیرگاه مطمین می باشد.

رفع ارور پذیرنده کارت نامعتبر است 03

این پیغام مربوط به پرونده مالیاتی متصل به کارتخوان سیار شا می باشد. جهت حل مشکل پذیرنده کارت نامعتبر است پرونده مالیاتی خود را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که تا گام تکمیل شده باشد و حتما هم فعال باشد. در صورتی که دستگاه فعال نشد با شرکت پشتیبان و با فردی که دستگاه را او خریداری کرده اید برای رفع آن تماس بگیرید.

رفع ارور خطای اتصال به پورت سرور

این خطا مربوط به اتصال سیمکارت شما می باشد و باید سیمکارت خود را چک کنید.

خطاهای رایج کارتخوان های سیار

این خطا مربوط به اتصال سیمکارت در دستگاه است و در صورتی که با این خطا مواجه شدید خواهید دید که دستگاه هیچ آنتنی ندارد. جهت رفع این مشکل ابتدا محل قرار گیری سیمکارت را چک کنید، سیمکارت باید در سوکت SIM قرار گرفته باشد. پایه های جای سیمکارت را بررسی کنید شاید زیادی خم شده باشد و با یک چاقوی ضریف پایا ها را کمی به بیرون خم کنید تا اتصال برقرار شود (مواظب پایه های جای سیمکارت باشید بسیار حساسند و با کوچکترین فشاری شکسته می شوند) سیمکارت را در محل خود کاملاً محکم کنید تا تکان نخورد و حرکت نکند .

در صورتی که مشکل حل نشد راه دوم که تعویض سیمکارت است را تست کنید مثلاً اپراتور سیمکارت را عوض کنید و در صورتی که مشکل کماکان پا برجا بود مشکل از سخت افزار دستگاهست و باید توسط تعمیر کار مشکل حل شود.

رفع خطای ورود به سیستم و رفع خطای اتصال برقرار نشد

این خطاها عمدتاً بدلیل بروز مشکل در سیمکارت اتفاق می افتد و احتمالا باشارژ کردن سیمکارت دستگاه قابل رفع شدن است. در صورتی که همچنان با این خطا مواجه بودید با شرکت سوییچ کننده دستگاه خود تماس بگیرید.

رفع خطای رمز نا معتبر است

این خطا در هنگاه قطه شدن سرور شرکت PSP باسرور شرکت شاپرک اتفاق می افتد و به ندرت اتفاق می افتد حتی ممکن است سالها با این خطا مواجه نشوید اما در صورت بروز این خطا بعد از اطمینان از رفع مشکل شرکت با یک پیکربندی بر روی دستگاه مشکل حل می شود.

رفع خطای۱۲ در وریفون ۶۷۵ و ریفون ۶۸۰ در نرم افزار شرکت پاسارگاد

این خطا از طرف شرکت سوییچ کننده دستگاهست و در هنگام بروز این خطا با شرکت پشتیبان تماس بگیرید.

برند پکس (پکس اس۹۰، پکس اس۹۱۰، پکس D۲۱۰) در نرم افزار فناوا

رفع خطای ارتباط برقرار نشد

این خطا عمدتاً از طرف شرکت سوییچ کننده بوجود می آید و اصلی ترین دلیل آن قطعی موقتی سیستم است. البته اتصال دستگاه نیز باید چک شود و امکان دارد مشکل از سیمکارت دستگاه باشد که تعویض و جایگزین کردن آن نیز پیشنهاد می شود.

رفع خطای لطفاً منتظر بمانید

این خطا که بیشتر در دستگا های پکس مدل S910 و D210 اتفاق می افتد دلیل جالبی دارد. دلیل اصلی این خطا که البته ما آن را خطا نمیدانیم این است که در ورژن های جدید نرم افزاری که شرکت فناوا کارت برای این دستگاه ارائه داده تاکید زیادی بر روی مصرف باطریست و البته کوچک کردن رسید فروشگاهی. خطاهای رایج کارتخوان های سیار

از ورژن ۳۱۰ شرکت فناوا به بعد عمدتاً شاهد این خطا هستیم و دلیل آن این است که زمانی که دستگاه روشن است و ۳۰ دقیقه بیشتربا دستگاه تراکنش انجام نشود دستگاه بصورت خودکار آنتن راقطع می کند تا در مصرف باطری صرفه جویی شود. برای رفع این خطا یک دقیقه قبل از کارت کشیدن دکمه سبز را فشار دهید تا دستگاه از حالت خواب بیرون آمده و آماده به کار شود. خطاهای رایج کارتخوان های سیار

رمز ترمینال مسدود شده است

رمز ترمینال مسدود شده است از جمه خطاهای رایج کارتخوان های سیار و اصولا در دستگاه های شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد نمایان می شود و دلیل آن نیز استفاده از رمز اشتباه ترمینال جهت گزارشگیری و ورود به منو فروشنده می باشد.

راه حل رمز ترمینال مسدود شده است: از دو طریق می توان این مشکل را حل کرد. راه اول تماس با شرکت پشتیبان و شماره 02123505 و ارتباط با اپراتور شرکت جهت دریافت کد یکبارمصرف برای بازنشانی رمز فروشنده و راه حل دوم استفاده از نرم افزار ساینار و دریافت کد یکبارمصرف از طریق نرم افزار است

مراحل آن بدین صورت است که کد یکبارمصرفی که از نرم افزار و یا اوپراتور شرکت دریافت کرده اید را با وارد شده به منو فروشنده > ترمینال > بازنشانی رمز وارد میکنید و رمز دستگاه کارتخوان شما به 1234 تغییر پیدا میکند.

توجه : در دستگاه های برند وریفون ریست رمز فروشنده در منو پیکربندی قرار دارد. با وارد شده به منو پیکربندی میتوانید رمز فروشنده را ریست کرده و به 1234 بازگردانید. برای یافتن رمز سرپرست در دستگاه های کارتخوان وریفون پاسارگاد باید دورقوم آخر سریال دورقم روز و دو رقم ساعت را وارد کنید.

رمز سرپرست، مدیر و فروشنده کارتخوان

هر شرکتی بسته به نوع نرم افزار خود رمزهای سرپرست متفاوتی دارد

پاسارگاد همه دستگاه های: دورقم آخر سریال دو رقم روز دورقم ساعت

فروشنده : 1234

ایرانکیش : در ورژن های قدیمی 1356و در ورژن های جدید تماس با تیم پشتیبانی

فروشنده : 0000

پرداخت نوین: سرپرست 2222

فروشنده : 1111

فناوا : برای سرپرست تماس با اوپراتور شرکت

فروشنده : 1111

قفل شدن دستگاه کارتخوان

بیشتر دستگاه های کارتخوان سیار بخصوص برند وریفون روان بودن دستگاه رابطه مستقیمی با آنتن دهی دستگاه دارد و زمانی که شما آنتن خوبی نداشته باشید ممکن است دستگاه هنگ کند و در بعضی مواقع باعث قفل شده دستگاه کارتخوان می شود.

تنها راه حل این مشکل این است که دستگاه کارتخوان سیار را خاموش و روشن کنید و اگر خاموش نشد باطری را جدا کرده و دوباره متصل نمایید و دوباره روشن کنید. لازم به ذکر است برای اینکه دوباره این مشکل بوجود نیاید می توانید نوع اپراتور سیمکارت خود را تغییر دهید.

ped tampered pls input pwd یعنی چه

کلمه تمپر در زبان فارسی به معنی دستکاری می باشد و زمانی که دستگاه کارتخوان سیار شما با این ارور مواجه شده یعنی سخت افزار دستگاه مورد دستکاری قرار گرفته. البته لازم است بگوییم که منظور از دستکاری ور رفتن با دستگاه نیست منظور یک ایراد سخت افزاریست که معمولا از طریق ضربه و یا رطوبت و نوسانات ولتاژ برقی بوجود می آید.

در بعضی موارد نیز ممکن است با تعویض باطری بکاپ این ایراد برطرف شود و البته ایراداتی که از طریق ضربه و یا رطوبت باعث تمپر دستگاه کارتخوان سیار شما شود حتما باید توسط یه تعمیرکار ماهر مورد بررسی دقیق برد قرار گیرید.

خطای pos tampered pls reboot

پوز تمپر یکی از مهمترین خطاهای رایج کارتخوان های سیار می باشد و در صورتی که با این خطا و ارور مواجه شدید بایوس و برد شما مشکل اساسی پیدا کرده و حتما دستگاه باید بصورت سخت افزاری پروگرم شود و هیچ راه نرم افزاری وجود ندارد. در برند پکس اگر ورژن مانیتور بایوس بالا باشد حتی با پروگرم کردن هم مشکل حل نمیشود و تنها راه تعویض برد اصلی دستگاه می باشد. خطاهای رایج کارتخوان های سیار

رفع خطای کارتخوان no program

این خطا و ایراد از جمله خطاهای رایج کارتخوان های سیار و ثابت می باشد و بیشتر مواقع زمانی که دستگاه تمپر می شود نمایان می شود. این خطا به دو صورت no program و یا no aplication در برند های پکس و در وریفون download needed *go file not found قابل رویت است.

برای حل این مشکل و نصب اپلیکیشن برند پکس و نصب اپلیکیشن برند وریفون آموزشهای ما را دنبال کنید

ریست دستگاه کارت خوان

در بیشتر شرکت های psp بازگشت به تنظیمات کارخانه تعبیه نشده و تنها راه فلش کردن اپ دستگاه و نصب دوباره اپلیکیشن دستگاه می باشد. اما در سوییچ پاسارگاد تنظیمات پیشفرض در نظر گرفته شده و با انجام این عمل دستگاه به تنظیمات پیش فرض برمیگردد.

توجه مهم : در صورتیکه دستگاه را به تنظیمات پیشفرض برگردانید اطلاعات پایانه و پذیرنده دستگاه پاک می شود و در صورتیکه این اطلاعات را ندارید می توانید از پشتیبان خود این اطلاعات دریافت کنید.

مراحل انجام تنظیمات پیشفرض

برند پکس: منو > پیکربندی > پیکربندی بانکی > تنظیمات پیشفرض > رمز دستگاه : دورقم آخر سریال دو رقم روز دورقم ساعت

برند وریفون: منو > رمز دستگاه : دورقم آخر سریال دو رقم روز دورقم ساعت > تنظیمات پیشفرض

خطای آغاز روز کاری جدید

خطای آغاز روز کاری جدید بیشتر در دستگاه های کارتخوان سیار پکس S910 به چشم میخورد و دلیل آن مچ نبودن اپ دستگاه با ورژن بایوس دستگاه هست. تنها راه رفع این خطا پروگرم کردن بایوس است

خطای پیکربندی

خطای پیکربندی معمولا زمانی اتفاق می افتد که اپ دستگاه نصب شده است، اما دستگاه راه اندازی نشده. یکی دیگر از علت های آن ارور در اپ دستگاه می باشد.

برای حل این مشکل برای ارور اول باید برای راه اندازی اپ دستگاه با پشتیبان مربوطه تماس بگیرید و در صورتی که با ارور دوم مواجه شدید تنها راه نصب دوباره اپ می باشد.

تراکنش اصلاحیه انجام نشد

تراکنش اصلاحیه انجام نشد نیز از جمله خطاهای رایج کارتخوان های سیار است که در اکثر کارتخوان ها دیده می شود. دلیل آن عمدتا بخاطر انجام تراکنشیست که در گیر کرده و با مرکز تصویه نشده. و دلیل آن نیز در مربوط به سیمکارت دستگاه کارتخوان شما و قطع ارتباط با مرکز است. در صورتیکه شارژ سیمکارت شما تمام شده باشد و یا سیمکارت دستگاه شما مورد خاصی داشته باشد با این خطا مواجه می شوید.

برای حل این مشکل تنها کافیست سیمکارت خود را بر روی یک گوشی موبایل قرار دهید و شارژ مبلغی و وضعیت اتصال آن به اینترنت را چک کنید و از قطع نبودن سیمکارت اطمینان حاصل کنید. در صورتیکه با چک سیمکارت مشکل حل نشد سیمکارت را تعویض نمایید و خواهید دید که مشکل برطرف شده و دستگاه دوباره قادر به انجام تراکنش می باشد.

در بعضی مواقع انجام اطلاحیه خود بخود انجام نمی شود و شما نیاز دارید به صورت دستی این کار را انجام دهید. به دو صورت می توان این کار را انجام داد. روش اول گرفتن یه موجودی با دستگاه می باشد. این عمل تراکنش اصلاحیه را برطرف می کند و روش دوم بدین صورت است که در منو فروشنده تراکنش اصلاحیه به چشم می خورد. با این آیتم می توانید تراکنش اصلاحیه را بعد از چک و تعویض سیمکارت برطرف کنید.

در صورتیکه با سوالی مواجه شدید در زیر همین مطلب برای ما ارسال کنید تا همکاران ما شما را رهنمایی کنند و دیگر دوستان نیز در صورتیکه با همان مشکل روبرو شدند بتوانند مشکل خود را مرتفع کنند

Views: 29016